اپیک سامانههای سلامت با معرفی قابلیتهای جدید هوش مصنوعی درصدد تحکیم سلطه انحصاری خود بر بازار پرونده الکترونیک سلامت آمریکاست.

شرکت اپیک سیستمز در جلسه سالانه گروه کاربران خود که در محوطه ۱۶۷۰ هکتاری این شرکت در ورونا، ویسکانسین برگزار شد، موجی از نرمافزارهای جدید را معرفی کرد. رهبران این شرکت اعلام کردند که حدود ۲۰۰ قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی در حال توسعه است تا به بیماران، پزشکان و شرکتهای بیمه کمک کند.
در روز سهشنبه، جودی فالکونر، مدیرعامل ۸۲ ساله اپیک، با الهام از تم علمیتخیلی، با یک کلاه گیس بنفش، کفشهای سبز نئون و یک جلیقه رنگینکمانی که یادآور شخصیت باز لایتر از انیمیشن داستان اسباببازی بود، روی صحنه حاضر شد. او در حالی که برای هزاران مدیر اجرایی حوزه سلامت در یک سالن زیرزمینی با گنجایش ۱۱۴۰۰ نفر صحبت میکرد، برنامهای را برای تلفیق قضاوت انسانی با پشتیبانی ماشین تشریح کرد.
همانطور که سیانبیسی گزارش داده، فالکونر گفت: ما در حال ترکیب هوش و کنجکاوی انسان با قابلیتهای تحقیقاتی هوش مصنوعی مولد هستیم.
اپیک در زمره بزرگترین شرکتهای فناوری خصوصی کشور قرار دارد و بهطور گسترده برای پلتفرم سوابق سلامت الکترونیک خود شناخته شده است. یک سابقه سلامت الکترونیک، تاریخچه پزشکی بیمار را به صورت دیجیتال نگهداری میکند و بهطور مداوم توسط پزشکان بهروزرسانی میشود. این فناوری بخش عمدهای از ارائه خدمات درمانی امروز در ایالات متحده را پشتیبانی میکند. نرمافزار اپیک با اوراکل هلث (سابقاً سِرنر) رقابت میکند.
به گفته شرکت، محصولات آن توسط ۲۸۰ میلیون آمریکایی استفاده میشود و بسیاری از بیماران از طریق پورتال مایچارتر با اپیک آشنا هستند. هفته گذشته، اپیک، مایچارتر سنترال را معرفی کرد که به بیماران اجازه میدهد با یک مجموعه اعتبارنامه واحد به مایچارتر وارد شوند، به جای اینکه برای هر سیستم سلامت جداگانه که به آن مراجعه میکنند، نام کاربری و رمز عبور مجزا حفظ کنند.
فالکونر گفت که این بهروزرسانی باید کار را برای ارائهدهندگان خدمات نیز آسانتر کند. او در سخنرانی اصلی خود گفت: زمان کمتری را برای پاسخگویی به تماسهای بیماران و بازنشانی رمزهای عبور صرف خواهید کرد. تغییرات جمعیتی مانند آدرس فقط یک بار نیاز به افزودن دارند.
دستیار هوش مصنوعی اِمی اپیک، بیماران را در پورتال مایچارتر راهنمایی میکند
اپیک یک کمککننده داخلی نیز برای بیماران اضافه میکند. دستیار همیشهآماده اِمی به سوالات درباره نتایج آزمایشگاه پاسخ میدهد، زمانهای ویزیت پیشنهاد میدهد و غربالگریهایی را پیشنهاد میکند که بیماران میتوانند با پزشک خود در میان بگذارند.
در طول یک برنامه سه ساعته، فالکونر و سایر مدیران اجرایی دو دستیار دیگر به نامهای آرت و پنی را نیز معرفی کردند و ویژگیهای برنامهریزی شده برای سال آینده و پس از آن را مرور کردند.
آرت برای پزشکان طراحی شده و به عنوان یک همکار فعال هوش مصنوعی عمل میکند
این شرکت گفت آرت برای پزشکان هدفگیری شده و طراحی شده است تا به عنوان یک همکار فعال هوش مصنوعی عمل کند. این دستیار اطلاعاتی را که یک پزشک ممکن است نیاز داشته باشد پیشبینی میکند، روندهایی مانند فشار خون در طول زمان را نشان میدهد، تاریخچه خانوادگی بیمار را بهروز میکند و دستورات را ثبت میکند.
آرت همچنین پیشنویس یادداشتهای بالینی را تهیه میکند، قابلیتی که پیش از این رویداد به دقت تحت نظر بود. به اصطلاح کاتبهای هوش مصنوعی، ابزارهای مستندسازی خودکار، یادداشتهای ویزیت را به صورت بلادرنگ در حین انجام و ثبت ملاقاتها توسط پزشکان ضبط میکنند، مشروط بر موافقت بیمار.
علاقه به کاتبها افزایش یافته است، زیرا رهبران حوزه سلامت سعی در کاهش فرسودگی شغلی و کارهای اداری دارند. این فضا سرمایهگذاری خطرپذیر قابل توجهی را به خود جذب کرده است، به طوری که شرکتهایی مانند ابریج و امبینس هلثکر صدها میلیون دلار سرمایه جذب کردهاند.
اپیک با تمرکز بر هوش مصنوعی، از شراکت بلندمدت با مایکروسافت بهره میبرد
اپیک میگوید که قابلیت نمودارسازی هوش مصنوعی را به صورت مشترک با مایکروسافت توسعه میدهد. این دو شرکت برای حدود دو دهه بهطور نزدیک همکاری کردهاند و محصول دستیار دیایاکس کوپیلوت مایکروسافت در حال حاضر در بازار کاتبان محبوب است.
جو پترو، معاون شرکتی مایکروسافت در بخش سلامت و علوم زیستی در بیانیهای گفت: ما مفتخریم که با اپیک همکاری میکنیم تا بررسی کنیم چگونه میتوانیم فناوری هستهای هوش مصنوعی محیطی دراگون خود را به قابلیت جدید نمودارسازی هوش مصنوعی اپیک بیاوریم تا ارائه مراقبت را بیشتر بهبود بخشیم.
پنی بر جنبه تجاری مراقبت متمرکز است. اپیک گفت این دستیار میتواند نامههای درخواست تجدیدنظر برای ادعاهای بیمه رد شده ایجاد کند و با ارائه پیشنهادات به تسریع کدگذاری پزشکی کمک کند. فالکونر گفت که این دو ویژگی در حال حاضر فعال هستند.
اپیک گفت که در حال ساخت مجموعهای از مدلهای پایه اختصاصی به نام کیهان هوش مصنوعی بر اساس این دادهها است و آزمایشگاه کیهان هوش مصنوعی را راهاندازی کرده تا به محققان و دانشمندان داده کمک کند اطلاعات بیشتری کسب کنند. مدیران اجرایی گفتند که از این مدلها میتوان برای پیشبینی زمانبندی رویدادهای پزشکی بالقوه، مانند خطر پذیرش مجدد یا حمله قلبی آینده استفاده کرد.
تفاوت کلیدی وایر به برندهای کریپتو کمک میکند تا به سرعت突破 کنند و بر تیتر خبرها مسلط شوند.