دسته‌بندی نشده

سازندگان خودروی غربی در حین گذار به تولید خودروهای الکتریکی با هزینه‌های بالا، تعرفه‌های گمرکی، رقابت فشرده و مقررات سختگیرانه زیست‌محیطی روبرو هستند.

شرکت‌های خودروسازی در سراسر اروپا و ایالات متحده با چندین بحران به طور همزمان دست و پنجه نرم می‌کنند. کاهش سودها، کوچک‌سازی نیروی کار و کاهش هزینه‌ها در حال گسترش است. در عین حال، ایالات متحده بررسی ایمنی خودروهای هوندا را آغاز کرده است. مدیران اجرایی و تحلیلگران می‌گویند افزایش هزینه‌ها، تعرفه‌ها، رقابت شدید، مشکلات لجستیکی و مقررات سخت‌تر در حال برخورد با انتقال پرفراز و نشیب به وسایل نقلیه الکتریکی هستند. یک خودروساز بزرگ می‌گوید این فشارها شبیه یک توفان کامل است. هزینه‌های تولید در حال افزایش است، تعرفه‌های ایالات متحده همچنان پابرجا هستند، زنجیره‌های تأمین هنوز آسیب‌پذیرند و تقاضاهای سیاستی به سخت‌تر شدن ادامه می‌دهند.

اولا کالنius، مدیرعامل گروه مرسدس بنز، به صراحت بیان کرد: صنعت ما همزمان با باران شدید، تگرگ، طوفان و برف مواجه است.

سیگرید دو وریس، مدیر کل انجمن خودروسازان اروپایی، گفت که حرکت به سمت وسایل نقلیه بدون آلایندگی در حال حاضر بزرگترین تحول در تاریخ این صنعت است. دو وریس گفت که اتحادیه اروپا سخت‌ترین و строжدترین قوانین کربنی جهان را دارد. ما می‌خواهیم این کار را انجام دهیم؛ این بسیار مهم است، اما احساس می‌کنیم دستانمان از پشت بسته شده است. ما نمی‌توانیم به تنهایی به این هدف دست یابیم. ما نیاز داریم که بخش‌های دیگر معادله نیز حضور داشته باشند.

به عنوان بخشی از برنامه آب و هوایی خود برای دستیابی به بی‌طرفی کربنی تا سال ۲۰۵۰، اتحادیه اروپا کاهش ۵۵ درصدی انتشار دی‌اکسید کربن از خودروهای جدید را تا سال ۲۰۳۰ در مقایسه با سطوح سال ۲۰۲۱ دستور داده است. از سال ۲۰۳۵، تمام خودروهای جدید فروخته شده باید بدون آلایندگی خروجی اگزوز باشند که به طور مؤثر فروش مدل‌های جدید با سوخت فسیلی را پایان می‌دهد.

تحلیلگران صنعت هشدار می‌دهند: اختلال ساختاری و فشارهای سیاستی

هنر لنه، معاون رئیس اس اند پی گلوبال موبیلیتی، گفت که صنعت خودروسازی غربی به وضوح در حال دستخوش یک اختلال ساختاری عمیق است. خودروسازان مبالغ هنگفتی را برای الکتریکی کردن و پلتفرم‌های دیجیتال متعهد شده‌اند، اما پذیرش کند بوده و حجم‌ها زیر برنامه هستند که برخی را بر آن داشته تا برنامه‌های موتور احتراق داخلی را که زمانی برای حذف تدریجی برنامه‌ریزی شده بود، بازبینی کنند.

تجارت بار دیگری اضافه می‌کند. رقابت از سوی برندهای چینی همچنان شدید است، در حالی که نظام تعرفه‌ای دولت ترامپ و روندهای گسترده‌تر حمایت‌گرایی، جریان‌های جهانی را باز شکل می‌دهند. لنه گفت: جهانی‌سازی در حال عقب‌نشینی است.

ایالات متحده بررسی خودروهای هوندا را آغاز می‌کند

در ایالات متحده، بررسی ایمنی در کانون توجه است. در سال ۲۰۲۴، سازمان ایمنی خودروی ایالات متحده ۱.۴ میلیون خودروی هوندا را پس از فراخوانی ۲۴۹,۰۰۰ خودرو در نوامبر ۲۰۲۳ بررسی کرد.

در نامه‌ای در ۲۰ اوت، این سازمان گفت که بررسی دیگری را برای ارزیابی دامنه و شدت یک نقص احتمالی در تولید میل‌لنگ که می‌تواند منجر به خرابی یاتاقان شاتون به موتور شود، آغاز می‌کند.

برای مقابله با این چالش‌ها، بسیاری از خودروسازان در حال پیگیری یک استراتژی متمرکز بر ارزش به جای حجم هستند و مدل‌های با حاشیه سود بالاتر را به جای خطوط بازار انبوه ترجیح می‌دهند. گروه حمل و نقل و محیط زیست گفت.

این گروه کمپین می‌گوید چالش‌های فروش اروپا بازتاب یک گذار است تا یک بحران در سراسر صنعت. شرکت‌ها همچنین در حال گسترش عرضه هیبریدی، انتقال برخی تولیدات به کشورهای ارزان‌تر و تشکیل همکاری‌هایی با شرکت‌های چینی هستند.

انجمن خودروسازان آلمان VDA گفت که صنعت خودروی این کشور بر نوآوری بیشتر متمرکز خواهد شد و چشمانداز خود را در نمایشگاه خودروی IAA Mobility ارائه خواهد داد، با برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری حدود ۳۲۰ میلیارد یورو در تحقیق و توسعه بین سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۹، که شامل ۲۲۰ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری سرمایه‌ای است.

دیده شوید در جایی که مهم است. در Cryptopolitan Research تبلیغ کنید و به تیزبین‌ترین سرمایه‌گذاران و سازندگان حوزه کریپتو دسترسی پیدا کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا