یاهو فایننس پالیمارکت را بهعنوان شریک انحصاری بازارهای پیشبینی انتخاب کرد.

به طور خلاصه
- پولیمارکت (Polymarket) اعلام کرد که دادههای آن بهطور انحصاری در یاهو فایننس (Yahoo Finance) نمایش داده خواهد شد.
- این وبسایت در حال حاضر دادهها را از یک حامی مالی بزرگ پولیمارکت دریافت میکند.
- حجم معاملات اسمی کالشی (Kalshi) در هفته گذشته از پولیمارکت پیشی گرفت.
پولیمارکت روز چهارشنبه اعلام کرد که دادههای پلتفرم بازار پیشبینی (Prediction Market) آن در یاهو فایننس ادغام خواهد شد و این کار، بخشهایی از محصول آن را به طور بالقوه در دسترس افراد بیشتری قرار میدهد.
این اطلاعیه در پلتفرم ایکس (X) منتشر شد که در آن پولیمارکت ادعا کرد که به «شریک انحصاری بازار پیشبینی» یاهو فایننس تبدیل شده است. این پست همراه با یک ویدیوی ۳۰ ثانیهای با آهنگ «Timeless» از The Weekend و Playboi Carti به اشتراک گذاشته شد.
یک انتخابات ریاستجمهوری بحثبرانگیز سال گذشته باعث افزایش شناختهشدن پولیمارکت شد و این شرکت برای حفظ این روند و بازگشت به بازارهای ایالات متحده، با نامهای شناختهشده در فناوری و مالی – از جمله صاحب بورس نیویورک، اینترکانتیننتال اکسچنج (Intercontinental Exchange) یا آیسیای (ICE) – ارتباط برقرار کرده است.
یاهو فایننس دادههای خود را از چندین نهاد دریافت میکند، اما سرویس دادههای آیسیای (ICE Data Services) پوشش تمام بازارها و شاخصهای آن را از آرژانتین تا ویتنام ارائه میدهد. آیسیای برنامهریزی کرده بود که تا ۲ میلیارد دلار در پولیمارکت سرمایهگذاری کند، همانطور که این بازار پیشبینی ماه گذشته اعلام کرد.
یاهو فایننس در سال ۱۹۹۷ راهاندازی شد و طبق گزارش شرکت مادر، این وبسایت سال گذشته بیش از ۱۵۰ میلیون بازدیدکننده ماهانه در سطح جهانی داشت. بر اساس دادههای سیمیلاروب (Similarweb)، یاهو فایننس در حال حاضر در ایالات متحده از نظر محبوبیت در رتبه پنجم در میان ناشران قرار دارد.
رقابت فشرده در عرصه بازارهای پیشبینی
همکاری با نشریاتی مانند یاهو فایننس به پولیمارکت اجازه میدهد تا دامنه دسترسی بالقوه خود را گسترش دهد، اما این شرکت با رقابت سختی از سوی کالشی مواجه است.
از نظر حجم معاملات اسمی (Notional Trading Volume)، پولیمارکت و کالشی به ترتیب در هفته گذشته ۱ میلیارد و ۱.۳ میلیارد دلار تولید کردهاند. این آمار بر اساس یک دشبورد (Dashboard) در دune (Dune) گزارش شده است. یک سال پیش، زمانی که رقابتهای انتخاباتی ریاستجمهوری آمریکا به اوج خود رسیده بود، پولیمارکت پیشتاز فضای بازارهای پیشبینی بود.
کالشی اوایل امسال با کارگزاری خردهفروی رابینهود (Robinhood) همکاری کرد تا دسترسی مشتریانش به بازارهای پیشبینی را – با تأکید بر ورزشهای حرفهای – فراهم کند. هفته گذشته، مدیرعامل آن، ولاد تنف (Vlad Tenev)، فعالیت بازار پیشبینی را به عنوان یکی از سریعترین بخشهای در حال رشد رابینهود توصیف کرد.
بازارهای پیشبینی در حال حاضر در اپلیکیشنهای بازی اجتماعی مانند مایپریز (MyPrize) نیز ادغام میشوند. این پلتفرم همین هفته یک قرارداد توزیع با وابسته آمریکای شمالی امضا کرد. بازارهای پیشبینی کریپتو دات کام (Crypto.com) نیز قرار است توسط اپلیکیشن فانتزی اسپورت آندرداگ (Underdog) و دیگران توزیع شوند.
رقابت بین پولیمارکت و کالشی همچنان بسیار شدید است، اما به نظر میرسد برخی از شرکتها علاقهای به انتخاب طرف ندارند. برای مثال، وقتی گوگل اعلام کرد که دادههای بازار پیشبینی در گوگل فایننس (Google Finance) ادغام خواهد شد، هر دو شرکت را انتخاب کرد. همچنین لیگ ملی هاکی (NHL) در یک اطلاعیه مشترک در ماه گذشته، مجوز استفاده از علائم تجاری خود را به هر دو پلتفرم اعطا کرد.