دسته‌بندی نشده

آمازون در حال لابی‌گری با دولت هند برای معافیت صادرات‌محور از قوانین سرمایه‌گذاری خارجی است.

چهار منبع مطلع از گفت‌وگوها اعلام کردند که آمازون از دهلی نو درخواست کرده تا محدودیت‌های سرمایه‌گذاری خارجی را کاهش دهد تا بتواند کالاها را مستقیماً از فروشندگان هندی برای صادرات خریداری کند. قوانین فعلی هند مانع از آن می‌شود که شرکت‌هایی مانند آمازون و والمارت بتوانند موجودی کالا نگهداری کرده و مستقیماً به مصرف‌کنندگان بفروشند. در عوض، آن‌ها مجاز به اداره پلتفرم‌های بازارگاهی هستند که فروشندگان شخص ثالث را در ازای دریافت کارمزد به مشتریان متصل می‌کنند. این محدودیت‌ها که با هدف محافظت از فروشگاه‌های کوچک طراحی شده‌اند، معاملات صادراتی را نیز در بر می‌گیرند و نحوه عملکرد شرکت‌های جهانی تجارت الکترونیک را محدود می‌کنند. در عمل، محدودیت‌های حاکم بر تجارت الکترونیک داخلی برای فروش‌های فرامرزی نیز اعمال می‌شود.

به گفته این چهار منبع، در جلسه‌ای روز پنج‌شنبه، مدیران اجرایی آمازون از وزارت بازرگانی درخواست کردند تا یک استثنای صادراتی ایجاد کند. چنین معافیتی به آمازون هند اجازه می‌دهد تا کالاها را از تأمین‌کنندگان محلی خریداری کرده و آن‌ها را برای مشتریان خود در خارج از کشور ارسال کند. این محدودیت‌ها همواره به عنوان یک عامل تنش‌زا در روابط هند و آمریکا مطرح بوده‌اند، روابطی که همچنین با یک توافق تجاری ناتمام دست‌وپنجه نرم می‌کند. این فشار با استراتژی گسترده‌تر سرمایه‌گذاری آمازون در هند همسو است، که شامل تعهد اخیر به تزریق ۲۳۳ میلیون دلار به عملیات محلی برای تقویت زیرساخت‌های اجرای سفارش و تلاش‌های پشتیبانی از کسب‌وکارهای کوچک می‌شود. به گفته منابع رویترز، این شرکت درخواست یک معافیت محدود و منحصراً برای صادرات را دارد، نه یک بازنویسی کلی سیاست.

سه انجمن representing retailers small کوچک در برابر هرگونه تسهیلات اضافی برای آمازون و فلیپکارت (Flipkart) که متعلق به والمارت است و در جلسه نیز حضور داشت، مقاومت کردند. آن‌ها ادعاهای خود را مبنی بر این که آمازون و فلیپکارت میدان را به نفع چند فروشنده بزرگ آنلاین کج می‌کنند و از تخفیف‌هایی استفاده می‌کنند که کسب‌وکارهای کوچکتر را تحت الشعاع قرار می‌دهد، تکرار کردند. هر دو شرکت می‌گویند که از مقررات هند پیروی می‌کنند. تا روز جمعه، آمازون هند و فلیپکارت به سؤالات رویترز پاسخ نداده بودند. وزارت بازرگانی هند نیز بلافاصله پاسخی نداد.

در ماه دسامبر، آمازون اعلام کرد که از سال ۲۰۱۵ میلادی، صادرات累计 cumulative صادرات累计 cumulative به ارزش ۱۳ میلیارد دلار را برای فروشندگان هندی میسر ساخته و هدف آن افزایش این رقم به ۸۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ است. آمازون و فلیپکارت همچنان بازیگران اصلی در بازار تجارت الکترونیک هند باقی مانده‌اند، بازاری که ارزش آن در سال ۲۰۲۴ حدود ۱۲۵ میلیارد دلار برآورد شده و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ از ۳۴۵ میلیارد دلار فراتر رود.

در طول جلسه، آمازون استدلال کرد که معافیت صادراتی با اجازه دادن به این شرکت برای رسیدگی به procedures گمرکی و گسترش دسترسی به خریداران خارجی، به فروشندگان کوچک سود می‌رساند. یکی از چهار منبع که در جلسه حضور داشت، گفت: «این یک جلسه پرتنش بود… traders کوچک و حامیان آن‌ها مخالفت کردند و گفتند که هیچ امتیازی برای players تجارت الکترونیک خارجی نمی‌خواهند.»

یک دستور کار داخلی برای این جلسه، که توسط رویترز بررسی شده، نشان می‌دهد که دولت هنوز تصمیمی نگرفته است. این سند تأکید می‌کند که any carve-out صادراتی نباید به firms تجارت الکترونیک خارجی اجازه دهد تا «در فروش مستقیم کالاها/محصولات فهرست شده به consumers هندی engage کنند»، موضوعی که مقامات نگرانند به shops کوچک آسیب برساند. همچنین در این سند آمده است که any change باید « demarcation کافی between کالاها/محصولاتی که only برای exports هستند و other… که برای sale به consumers هندی intended شده‌اند، ensure کند.»

هوشمندترین ذهن‌های حوزه crypto از قبل خبرنامه ما را می‌خوانند. می‌خواهید عضو شوید؟ به آن‌ها بپیوندید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا