دسته‌بندی نشده

استرالیا در اقدام علیه کلاهبرداری‌ها، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی را هدف قرار داده است.

استرالیا محدودیت‌های خود در مقابله با وب‌سایت‌های کلاهبرداری را به تبلیغات شبکه‌های اجتماعی نیز گسترش می‌دهد تا در برابر تقلب‌های رو به رشد رمزارزی مقابله کند. از زمان کسب اختیارات حذف محتوا دو سال پیش، کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (ASIC) بیش از ۱۴ هزار وب‌سایت کلاهبرداری سرمایه‌گذاری و فیشینگ را مسدود کرده که به طور میانگین معادل حدود ۱۳۰ حذف هفتگی است. در شش ماه گذشته، این کمیسیون مواردی مانند استفاده از هوش مصنوعی برای فریب (AI-washing)، قالب‌های از پیش طراحی شده برای وب‌سایت‌های کلاهبرداری، سوءاستفاده از اشخاص ثالث، مقالات خبری جعلی و پنهان‌سازی محتوا (cloaking) را به عنوان متداول‌ترین تاکتیک‌های کلاهبرداری از طریق وب‌سایت‌های سرمایه‌گذاری عنوان کرده است. بازبینی سال ۲۰۲۴ این نهاد همچنین نسبت به دیپ‌فیک‌ها (deepfakes) و سایر تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی هشدار داده و تاکید کرده که این فناوری‌ها شناسایی کلاهبرداری‌ها را برای مردم دشوارتر می‌کنند.

ASIC به مردم هشدار می‌دهد که قبل از سرمایه‌گذاری اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهند

سارا کورت، معاون رئیس ASIC، اعلام کرد اگرچه ابزارهای سنتی این نهاد نظارتی از جمله تحقیقات، اقدامات قضایی و اجرای اداری همچنان اهمیت دارند، اما برای مقابله با افزایش کلاهبرداری‌های آنلاین کافی نیستند. وی افزود که توانایی این نهاد برای حذف وب‌سایت‌ها نمونه‌ای از نحوه تکامل ASIC برای مقابله با چالش‌ها و کمک به محافظت از استرالیایی‌ها در برابر کلاهبرداران است. وی تاکید کرد که گسترش دامنه نظارت به تبلیغات شبکه‌های اجتماعی به مسدود کردن مسیرهای بیشتر برای کلاهبرداران و جلوگیری از هدایت مردم به سمت کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری آنلاین کمک کرده و از مصرف‌کنندگان استرالیایی محافظت می‌کند. وی همچنین از استرالیایی‌ها خواست تا محتاط باشند و خاطرنشان کرد که هنوز کارهای زیادی باید انجام شود.

تاکنون، کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری بزرگ‌ترین عامل زیان‌های مالی در میان استرالیایی‌ها باقی مانده و مرکز ملی مبارزه با کلاهبرداری برآورد کرده که تنها در سال ۲۰۲۴ حدود ۹۴۵ میلیون دلار ضرر گزارش شده است. اگرچه این زیان‌ها در مقایسه با رکورد ۳.۱ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۲ حدود ۲۵.۹ درصد کاهش یافته، اما این کمیسیون همچنان بر هوشیاری مصرف‌کنندگان تاکید دارد چرا که تاکتیک‌های کلاهبرداری به تکامل خود ادامه می‌دهند.

ASIC جریمه‌های ۵۷.۵ میلیون دلاری در نیمه اول سال را گزارش می‌دهد

بر اساس آخرین به‌روزرسانی ASIC، شش ماه اول سال جاری منجر به شش محکومیت و ۵۷.۵ میلیون دلار جریمه مدنی شده است. از جمله این جریمه‌ها، مجازات ۸ میلیون دلاری برای شرکت فرست‌مک لیمیتد (Firstmac Limited) بود که اولین اقدام enforcement علیه یک توزیع‌کننده به دلیل عدم رعایت مقررات طراحی و توزیع obligation یا DDO محسوب می‌شود. دادگاه عالی نیو ساوت ولز نیز پس از اثبات جرم، مجموعاً ۱۶.۸ میلیون دلار جریمه برای شرکت‌های بیمه الیانز استرالیا (Allianz Australia Insurance Limited) و AWP Australia Pty Ltd در نظر گرفت. دادگاه مشخص کرد که این شرکت‌ها بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ با انتشار اطلاعات گمراه‌کننده در صفحات وب مربوط به بیمه مسافرت داخلی و بین‌المللی الیانز، جنبه‌هایی از بیمه مسافرت خود را به اشتباه نمایش داده‌اند.

شرکت بیمه عمر HCF Life Insurance Company Pty Limited نیز به پرداخت جریمه ۷۵۰ هزار دلاری محکوم شد و موظف به انتشار اطلاعیه‌های اصلاحی گردید، زیرا بند شرایط از پیش موجود در برخی از بیمه‌نامه‌های این شرکت می‌توانست مصرف‌کنندگان را گمراه کند. علاوه بر این، این نهاد نظارتی در ژوئن ۲۰۲۵ از شرکت چوزی (Choosi) به دلیل ادعای نادرست مبنی بر مقایسه محصولات شرکت‌های مختلف بیمه عمر و تشییع جنازه شکایت کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا