دسته‌بندی نشده

بازگشت راد فرگوسن به استودیوی ۲کی گیمز در میانهٔ موج اخراج‌ها جنجال‌برانگیز شد

استودیو کلاد چمبر، سازنده سری بازی‌های بایوشاک، در حال تعدیل نیرو در میان تغییرات مدیریتی است. این استودیو رود فرگوسن را به عنوان رهبر تولید بازی آینده که چندین سال است در حال توسعه است منصوب کرده است. این پروژه علیرغم مدت طولانی تولید، هنوز عنوان رسمی یا تاریخ انتشار مشخصی دریافت نکرده و چندین بار بازنگری و تنظیم مجدد شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که تعدیل نیروها تیم توسعه پشت این بازی را تحت تأثیر قرار داده، اما جزئیات دقیقی از مقیاس این کاهش نیرو در دسترس نیست. پس از شش سال توسعه، آینده بایوشاک ۴ همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

اعلام این restructuring یا بازسازی سازمانی، به دنبال انتصاب اخیر رود فرگوسن، رئیس سابق فرنچایز دیابلو در بلیزارد، صورت گرفته است. فرگوسن روی پروژه‌های متعددی کار کرده و به عنوان یک پیشکسوت در صنعت بازی شناخته می‌شود که بر تحویل بازی‌های تمام‌شده و باکیفیت تمرکز دارد، نه انتشار عجولانه. پس از آنکه بایوشاک ۴ در بازبینی داخلی اخیر رد شد، رئیس استودیو، کلی گیلمور، اخراج شد و کارگردان خلاق، هورگاث دلا پلانت، به بخش انتشارات منتقل شد. این پروژه با تغییرات شدیدی روبرو شده که واکنش‌هایی از سوی طرفداران را برانگیخته است.

اشتراوس زلنیک، مدیرعامل تیک-تو، admitted یا اعتراف کرد که توسعه بازی با فراز و نشیب‌هایی روبرو بوده، اما از طرفداران خواست تا میراث بایوشاک را گرامی بدارند. او چرخه‌های طولانی‌تر توسعه را به تمرکز صنعت بر کیفیت نسبت داد و گفت که آنها سرگرمی استثنایی را بر خروجی صرف اولویت می‌دهند.

کلاد چمبر در سال ۲۰۱۹ توسط ۲کی گیمز، یک برند تحت نظر تیک-تو اینتراکتیو، برای احیای سری بایوشاک که چندین سال متوقف مانده بود، تأسیس شد. بلومبرگ اوایل امسال گزارش داد که این پروژه بیش از یک بار به منظور تنظیم دقیق جهت‌گیری خلاقانه آن، restart یا از نو آغاز شده است. آخرین پروژه، با نام مستعار بایوشاک ۴، نزدیک به شش سال است که در دست توسعه است. سری بایوشاک چندین بازی را ارائه کرده، از جمله اولین اثر ایریشنال گیمز در سال ۲۰۰۷، بایوشاک ۲ و بایوشاک اینفینیت. پیشگام این سری، کن لوین، در حال حاضر روی پروژه خود، جوداس، با استودیوی خود، گوست استوری گیمز کار می‌کند و در توسعه بایوشاک ۴ مشارکت نخواهد داشت.

رود فرگوسن امید تازه‌ای برای سری بایوشاک به ارمغان می‌آورد
کارهای قبلی رود فرگوسن برای او شهرت پایداری در سراسر صنعت بازی به ارمغان آورده است. قبل از نقل مکان به بلیزارد، او روی سری گیرز آو وار در اپیک گیمز و د کالیشن کار کرده است. او در سراسر صنعت به دلیل تمرکز بر مدیریت تولید و تحویل پروژه‌ها مطابق برنامه زمانی شناخته شده است. سبک رهبری او به عنوان عملگرا توصیف شده است که از چرخه‌های توسعه طولانی‌مدت که در حال حاضر در استودیو کلاد چمبر تجربه می‌شود اجتناب می‌کند.

فرگوسن هیجان خود را برای بازگشت به ۲کی گیمز ابراز کرد و در عین حال restructuring یا بازسازی مداوم استودیو را تأیید نمود. او از کار انجام‌شده تاکنون روی بایوشاک تقدیر کرد و متعهد شد که بازی‌ای بسازد که گیمرها دوست خواهند داشت. او تأیید کرد که رئیس فرنچایز بایوشاک خواهد بود و بر توسعه بایوشاک ۴ و همچنین extensionها یا گسترش‌هایی مانند فیلم در حال ساخت نتفلیکس نظارت خواهد کرد.

فرنچایز بایوشاک در حال گسترش به حوزه فیلم است و بازی آینده یک اقتباس لایو-اکشن بایوشاک را دریافت خواهد کرد که目前在 در نتفلیکس در حال تولید است. فرانسیس لورنس، کارگردان بازی‌های گرسنگی و من افسانه هستم، کارگردان فعلی فیلم اقتباسی بایوشاک است. انتظار می‌رود این فیلم سبک بصری و تماتیک الهام‌گرفته از بازی‌های اصلی را که داستان‌سرایی دیستوپیایی را با آرت دکو ترکیب می‌کرد، در خود جای دهد.

کلاد چمبر و ۲کی تاکنون هیچ نظری در مورد وضعیت پروژه آینده که همچنان در حال توسعه است و آینده آن به رهبری فرگوسن گره خورده، صادر نکرده‌اند. با این حال، استودیو ۲کی گیمز فاش کرد که هدف آن حفظ روح فرنچایز در عین کاوش در تنظیمات و تم‌های جدید است. همچنین پس از تأیید فرگوسن، هنوز مشخص نیست که کاهش نیرو چگونه بر پیشرفت بازی تأثیر خواهد گذاشت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا