دسته‌بندی نشده

بویینگ اعلام کرد که به نهایی کردن قرارداد فروش ۵۰۰ فروندی با چین نزدیک‌تر شده است.

شرکت هوافضایی بوئینگ اعلام کرد که در حال نزدیک‌تر شدن به نهایی کردن یک معامله فروش کلان با چین است که ۵۰۰ فروند هواپیما سفارش داده است. منابع ناشناس با اطلاعات داخلی گفتند که این معامله ممکن است انجام شود و به خشکسالی فروش این شرکت در چین پایان دهد، یا در صورت شکست مذاکرات تجاری جاری بین دو کشور، از هم بپاشد. این منابع که خواستار ناشناس ماندن شدند، فاش کردند که هر دو طرف هنوز در حال رفع جزئیات فروش پیچیده هواپیما از جمله حجم و انواع مدل‌های جت و برنامه‌های تحویل هستند. مقامات چین در حال حاضر با خطوط هوایی محلی مشورت می‌کنند تا نیازهای هواپیمایی آن‌ها را تعیین کنند. سفارش بوئینگ به طور بالقوه می‌تواند مذاکرات تجاری طولانی و پرتنش بین دو کشور را به پایان برساند. چین قرارداد مشابهی با ایرباس دارد، اما جزئیات آن هنوز منتشر نشده است. کریپتوپولیتن در آوریل گزارش داد که مقامات چینی با توقف تمام سفارشات و تحویل‌های بوئینگ، علیه تعرفه‌های ایالات متحده تلافی کردند. چین یک جت ۵۵ میلیون دلاری را به دلیل فشارهای تعرفه‌ای به بوئینگ بازگرداند و فروش‌های آینده به این کشور را تهدید کرد. گفته می‌شود عدم اطمینان در مورد تعرفه‌ها، تلاش‌های بازیابی بوئینگ را متوقف کرده و به زنجیره تأمین آن آسیب می‌زند. خلأ رهبری در بوئینگ چین نیز اوضاع را برای این شرکت هوافضایی پیچیده می‌کند. کارول شن پس از ترک شرکت توسط الوین لیو چند هفته پیش، به عنوان رئیس موقت منصوب شد.

بوئینگ تخمین می‌زند که چین ناوگان تجاری خود را تا سال ۲۰۴۵ دو برابر کند

این شرکت هوافضایی تخمین زد که دومین بازار بزرگ هوانوردی جهان می‌تواند ناوگان تجاری خود را در دو دهه آینده به ۹۷۵۵ فروند جت برساند. با این حال، بوئینگ ادعا کرد که سازنده هواپیمای چین، کماک، نمی‌تواند این تقاضا را پوشش دهد. چین معتقد است که بستن این معامله، جایگاه‌هایی برای تحویل هواپیما را تضمین می‌کند که در حال حاضر به دلیل فروش کامل بوئینگ و ایرباس تا دهه ۲۰۳۰، کمیاب هستند. شیلا کایاوغلو، تحلیلگر جفریز، اشاره کرد که بوئینگ تحویل‌های انعطاف‌پذیری برای تطبیق با استراتژیک‌ترین مشتریان خود دارد. کمیسیون توسعه ملی چین، آژانس برنامه‌ریزی اقتصادی این کشور، اخیراً از خطوط هوایی داخلی در مورد تعداد هواپیماهای مورد نظرشان نظرخواهی کرد. در همین حال، مذاکرات متمرکز بر ۷۳۷ مکس تک راهرو نشانه‌ای بود که این کشور در حال آماده‌سازی برای یک سفارش بزرگ هواپیما است. آخرین سفارش بزرگ از چین در سال ۲۰۱۷ بود، زمانی که بوئینگ متعهد به تحویل ۳۰۰ فروند هواپیمای تک و دو راهرو به ارزش بیش از ۳۷ میلیارد دلار شد. با این حال، گفته می‌شود که ایرباس از سال ۲۰۱۹ که دو حادثه مرگبار منجر به زمین‌گیری ۷۳۷ مکس توسط مقامات نظارتی این کشور شد، بر فروش و تحویل هواپیما به چین مسلط شده است. وب‌سایت رسمی بوئینگ تأیید کرد که این شرکت از سال ۲۰۱۹ تنها ۳۰ سفارش به چین تحویل داده است. اورتبرگ معتقد است که مذاکرات طولانی با چین در نهایت به نتیجه خواهد رسید.

تعرفه‌ها تهدیدی برای از بین بردن کسب‌وکار سازنده هواپیمای ایالات متحده

ممنوعیت تقریباً کامل اخیر چین بر صادرات مواد معدنی خاک‌های نادر به ایالات متحده به دلیل تعرفه‌ها، تهدیدی برای خفه کردن کسب‌وکار بوئینگ بود. یک فروند ۷۳۷ مکس که برای خطوط هوایی شیامن چین در نظر گرفته شده بود، نیز به دلیل مسائل مربوط به تعرفه به کارخانه این شرکت هوافضایی در سیاتل بازگردانده شد. این هواپیما پیش از پرواز بازگشت، در مرکز ژوشان در انتظار تکمیل بود. گفته می‌شود چین ادعا کرد که هرگونه کسب‌وکار بین خطوط هوایی آن و بوئینگ احتمالاً به دلیل تعرفه‌ها فلج خواهد شد. آی‌بی‌ای خاطرنشان کرد که تعرفه‌ها خرید هواپیماهای جدید از ایالات متحده را برای خطوط هوایی چین دشوار کرده است، زیرا قیمت ۷۳۷ مکس پس از اعمال تمام عوارض به ۵۵ میلیون دلار افزایش یافت. برخی از مدیران عامل خطوط هوایی چین نیز گفتند که به جای پرداخت نرخ‌های سرسام‌آور تعرفه، ترجیح می‌دهند سفارشات جدید هواپیما را متوقف کنند. گفته می‌شود که جنگ‌های تعرفه‌ای و بازگشت هواپیماهای تحویل‌شده در حالی رخ داد که بوئینگ در حال بهبود از کاهش کسب‌وکار به دلیل تنش‌های تجاری بین ایالات متحده و چین بود. تهاجم تجاری جهانی ترامپ منجر به تعرفه‌های دوجانبه تلافی‌جویانه شد که بر تولید و فروش هواپیماهای بوئینگ تأثیر گذاشت. بازگشت ۷۳۷ مکس reportedly نشانه‌ای از اختلال در وضعیت معافیت از عوارض طولانی‌مدت صنعت هوافضایی بود. سردرگمی ناشی از تغییر تعرفه‌ها، بسیاری از تحویل‌های هواپیما را در وضعیت بلاتکلیفی قرار داد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا