دسته‌بندی نشده

شرکت شیائومی برنامه‌های خود را برای ورود به بازار خودروهای الکتریکی اروپا تا سال ۲۰۲۷ اعلام کرد.

شرکت چندملیتی فناوری چینی شیائومی، پس از ثبت فروش خیره‌کننده در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۵، برنامه‌های خود را برای رقابت با تسلا و BYD در بازار خودروهای الکتریکی اروپا تا سال ۲۰۲۷ اعلام کرد.

لو ویبینگ، رئیس شرکت شیائومی، اعلام کرد که مدل کسب‌وکار این شرکت در چین می‌تواند در سطح جهانی، از جمله در اروپا، به کار گرفته شود.

رئیس لو اظهار داشت درآمد سه‌ماهه این شرکت به لطف موفقیت دومین خودروی الکتریکی‌اش که در طول تابستان راه‌اندازی شد، ۳۱ درصد افزایش یافته است. او اشاره کرد که این موفقیت به مقابله با کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند کمک کرده است. با این حال، لو خاطرنشان کرد که این شرکت هنوز در حال تحقیق برای گسترش در اروپا به منظور آماده‌سازی برای ورود در سال ۲۰۲۷ است.

شیائومی در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۵ بیش از ۸۱ هزار خودرو تحویل داد تا رکورد جدیدی برای یک سه‌ماهه ثبت کند، اما هنوز در تلاش است تا تقاضای داخلی را برآورده کند.

این شرکت فناوری همچنین افشا کرد که نگران نرخ تعرفه ۴۸ درصدی بر صادرات خود به اروپا، شامل حق گمرک پایه ۱۰ درصدی، است. این صادرات همچنین مشمول عوارض جبرانی اضافی ۳۵ تا ۳۸ درصدی خواهد شد. اتحادیه اروپا این اقدامات را در پاسخ به آنچه یارانه‌های دولتی ناعادلانه اعطا شده به تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی چینی خواند، اعمال کرده است.

لو می‌گوید هنوز برنامه محصولی خاصی وجود ندارد

رئیس لو گفت که شرکتش هنوز برنامه محصولی خاصی ندارد، اما تحقیقات و آماده‌سازی‌ها برای گسترش در اروپا تا سال ۲۰۲۷ در حال انجام است. با این حال، او اشاره کرد که بخش خودروهای الکتریکی این شرکت انتظار دارد در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ به سوددهی برسد، علیرغم ثبت زیان‌هایی تا ۳۰۰ میلیون یوان (حدود ۴۱.۷۷ میلیون دلار).

جیم فارلی، مدیرعامل فورد، تصدیق کرد که تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی چینی مانند شیائومی از نظر هزینه، فناوری درون خودرو و کیفیت بسیار جلوتر هستند. به گزارش کریپتوپولیتن، فارلی اعتراف کرد که مقرون‌به‌صرفه بودن خودروهای الکتریکی چینی صنعت را مختل کرده است، زیرا محصولات آن‌ها به تدریج در سطح جهانی به رسمیت شناخته می‌شوند.

رئیس لو در ۵ ژوئیه عکسی در ویبو منتشر کرد که SU7 اولترا با پلاک آلمانی را نشان می‌داد. او اشاره کرد که این اولین خودروی الکتریکی آزمایشی شرکتش است که در اروپا ثبت‌ شده است. با این حال، لئی جون، بنیانگذار، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شیائومی، در ۲ ژوئیه گفت که این شرکت اولویت را بر تأمین تقاضای تحویل داخلی قبل از آماده‌سازی برای بازارهای خارجی تا سال ۲۰۲۷ قرار خواهد داد. این شرکت با کمبود شدید در بازار محلی مواجه است، به طوری که زمان انتظار برای تحویل SU7 و YU7 به ترتیب به ۴۱ هفته و ۵۸ هفته رسیده است.

بخش خودروهای الکتریکی شیائومی در سه‌ماهه دوم درآمدی بیش از ۲ میلیارد دلار تحویل داد

بر اساس گزارش مالی شیائومی، کسب‌وکار خودروی الکتریکی این شرکت در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۵ نزدیک به ۲.۸۷ میلیارد دلار (حدود ۲۰.۶ میلیارد یوان) درآمد ایجاد کرد که نسبت به سه‌ماهه اول ۱۳.۸۱ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳۲.۲۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. حاشیه سود ناخالص این شرکت در سه‌ماهه دوم ۲۶.۴ درصد بود که از ۲۳.۲ درصد در سه‌ماهه اول و حدود ۱۵.۴ درصد در مدت مشابه سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است.

این شرکت گفت که علیرغم ثبت زیان عملیاتی ۴۱.۲ میلیون دلاری در سه‌ماهه دوم، به پیشبرد استراتژی انسان-خودرو-خانه خود ادامه خواهد داد. با این حال، رئیس لو معتقد است که کسب‌وکار خودروی شرکتش در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ به سوددهی خواهد رسید. این شرکت در سه سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد یوان (حدود ۴.۱۷ میلیارد دلار) سرمایه‌گذاری کرده است و امیدوار است بر اساس شتاب بازار SU7، بلندپروازی‌های خودروسازی خود را پیش ببرد.

لو همچنین توضیح داد که شرکتش علاقه‌ای به جنگ قیمت ندارد و گفت که شیائومی هدف رشد درآمد کل بیش از ۳۰ درصد را در سال ۲۰۲۵ دنبال می‌کند. کریپتوپولیتن گزارش داد که پکن در ماه ژوئن برای پایان دادن به جنگ قیمت‌ها介入 کرد (Intervention کرد)، اگرچه تقاضا برای محصولات شیائومی به اندازه‌ای قوی بود که شرکت توانست از آشوب کاهش قیمت وحشیانه‌ای که حاشیه سودها را فشرده کرد، اجتناب کند. درآمد خالص کلی شرکت تقریباً دو برابر شد و موقعیت آن در صنعت خودروهای الکتریکی تثبیت گردید.

ارزش بازار شیائومی در ۱۲ ماه گذشته بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار افزایش یافته است. این شرکت هدف دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ تعداد ۳۵۰ هزار دستگاه تحویل دهد و تاکنون نزدیک به ۵۳ درصد از اهداف تحویل سال ۲۰۲۵ خود را محقق کرده است.

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، اخیراً گفت که می‌خواهد یک خودروی شیائومی بخرد، since since مدیرعامل شیائومی در ماه ژوئن شاسی‌بلند YU7 را به او نشان داد. هوانگ افزود که خودروهای شیائومی طراحی‌های زیبا و فناوری باورنکردنی دارند.

اگر این مطلب را می‌خوانید، شما از بسیاری جلوتر هستید. با خبرنامه ما در همان سطح بمانید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا