دسته‌بندی نشده

شرکت Zoom Communications با توجه به تقاضای قوی برای ابزارهای هوش مصنوعی، پیش‌بینی‌های سالانه خود را افزایش داد.

شرکت زوم (Zoom Communications) روز پنج‌شنبه چشم‌انداز درآمد و سود خود را افزایش داد و دلیل آن را تقاضای پایدار برای ابزارهای کار ترکیبی و استفاده گسترده‌تر از هوش مصنوعی در محصولات خود عنوان کرد. سهام این شرکت در معاملات پس از ساعت کاری ۴.۵ درصد افزایش یافت.

شرکت اعلام کرد که ادغام هوش مصنوعی در مجموعه محصولات و افزودن خدمات جدید، رشد محصول اصلی جلسات آن را پشتیبانی می‌کند و همزمان به ورود به حوزه‌های جدید کمک می‌نماید.

زوم که در طول قرنطینه‌های کووید-۱۹ با انتقال جلسات به فضای آنلاین شاهد افزایش چشمگیر کاربران بود، راهنمای مالی سال جاری خود را ارتقا داد. به گزارش رویترز، این شرکت هم‌اکنون درآمد سال مالی ۲۰۲۶ را بین ۴.۸۳ تا ۴.۸۴ میلیارد دلار پیش‌بینی می‌کند که در مقایسه با محدوده قبلی ۴.۸۰ تا ۴.۸۱ میلیارد دلار افزایش یافته است.

شرکت انتظار دارد سود تعدیل‌شده هر سهم بین ۵.۸۱ تا ۵.۸۴ دلار باشد که نسبت به پیش‌بینی قبلی ۵.۵۶ تا ۵.۵۹ دلار افزایش نشان می‌دهد.

برای سه‌ماهه سوم، زوم درآمدی بین ۱.۲۱ تا ۱.۲۲ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده که کمی بالاتر از برآورد متوسط ۱.۲۱ میلیارد دلاری LSEG است. برای سه‌ماهه دوم منتهی به ۳۱ ژوئیه، درآمد به ۱.۲۲ میلیارد دلار رسید که بالاتر از انتظارات ۱.۲۰ میلیارد دلاری بود. سود تعدیل‌شده هر سهم ۱.۵۳ دلار بود که از پیش‌بینی تحلیل‌گران مبنی بر ۱.۳۷ دلار فراتر رفت.

در ماه ژوئن، زوم نسخه ۲.۰ نماینده مجازی (Virtual Agent 2.0) را معرفی کرد که بر پایه هوش مصنوعی عاملی (agentic AI) ساخته شده و قادر است وظایفی مانند مدیریت مرجوعی کالا، به‌روزرسانی حساب‌ها و رزرو قرارملاقات را بدون کمک انسانی انجام دهد. در ماه ژوئیه، ویژگی‌های بیشتری از هوش مصنوعی عاملی ارائه شد، از جمله افزونه سفارشی همکار هوش مصنوعی (Custom AI Companion) که به کسب‌وکارهای کوچک امکان می‌دهد از همکار هوش مصنوعی با سرویس‌های ویدیویی شخص ثالث مانند گوگل میت (Google Meet) استفاده کنند.

نماینده مجازی زوم برای پشتیبانی تلفنی می‌تواند جایگزین منشی‌ها شود

این هفته زوم نماینده مجازی برای زوم فون (Virtual Agent for Zoom Phone) را معرفی کرد، یک راهنمای هوش مصنوعی ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته که می‌تواند جایگزین منشی‌ها شود. این ابزار طراحی شده تا با زبان طبیعی با تماس‌گیرندگان احوالپرسی کند، درخواست‌ها را انجام دهد و مراحل پیگیری را فعال نماید تا تماس‌های ازدست‌رفته و زمان انتظار کاهش یابد.

در زمان راه‌اندازی، از زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، پرتغالی و ژاپنی پشتیبانی می‌کند و زبان‌های بیشتری در برنامه اضافه شدن قرار دارد.

زوم اعلام کرد که نماینده مجازی می‌تواند به‌طور مستقل تماس‌ها را مسیریابی کند تا مشتریان بدون پاسخگویی یک فرد به سمت راه‌حل هدایت شوند. زوم این نماینده مجازی را به عنوان یک منشی هوش مصنوعی توصیف می‌کند.

اسمیتا هاشم، مدیر ارشد محصول، گفت: با ترکیب هوش مصنوعی که می‌تواند گوش دهد، درک کند و اقدام نماید و با پوشش زوم فون، نماینده مجازی راهنمای ما پشتیبانی یکپارچه و شخصی‌سازی‌شده را برای تمام تماس‌گیرندگان فراهم می‌کند.

شرکت عنوان کرد که سازمان‌ها می‌توانند بدون نیاز به کدنویسی و با آموزش عامل به‌وسیله اسناد موجود یا با اشاره به یک وب‌سایت، آن را راه‌اندازی نمایند. هاشم افزود: نتیجه یک تجربه سریع‌تر، شخصی‌تر و مقیاس‌پذیرتر برای همه است.

از نمونه‌های ذکرشده توسط زوم می‌توان به رزرو ویزیت در حوزه سلامت، بررسی موجودی و پاسخ به سوالات محصول در خرده‌فروشی و ارسال به‌روزرسانی‌ها در خدمات مالی اشاره کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا