دسته‌بندی نشده

والورنت موبایل پس از عرضه موفق ۱ میلیون دلاری در چین، به سرعت در آیفون به محبوبیت رسید.

شرکت تنسنت هولدینگز با عرضه بازی موبایلی والورانت در چین، در صدر جدول دانلودهای آیفون قرار گرفت و با بیش از ۱۷۰ هزار دانلود، یک میلیون دلار هزینه از سوی بازیکنان جذب کرد. زنگ شیائوفنگ، معاون رئیس شرکت نیکو پارتنرز، از این دستاورد به ظاهر بالا متعجب نشد و اشاره کرد که به احتمال زیاد تنسنت در حال بازی بلندمدت است. این غول بازی ویدیویی مستقر در شنژن اعلام کرد که والورانت یکی از بزرگترین عرضه‌های موبایلی امسال آن است و به‌طور دقیق از استراتژی آن برای حفظ یک فرنچایز همیشه‌سبز پیروی می‌کند. نسخه اصلی پی‌سی این بازی در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. با این حال، بازی موبایلی والورانت در حال حاضر تنها در بازار چین در دسترس است و تاریخ عرضه جهانی آن هنوز تأیید نشده است.

داده‌های اپ فیگورز نشان داد که تعداد دانلودهای روز اول والورانت با بازی موبایلی دیگر تنسنت به نام DnF Mobile که سال گذشته منتشر شد، برابری می‌کند. این بازی رایگان با همکاری استودیو لایت‌اسپید تنسنت و ریوت گیمز توسعه یافته است. این بازی دارای یک فروشگاه درون‌برنامه‌ای است که بازیکنان می‌توانند از آن برای خرید آیتم‌های زیبایی شخصیت‌ها و ارتقاءها استفاده کنند. این بازی در حال حاضر در رده ششم فهرست پرفروش‌های اپ استور قرار دارد. با این حال، زنگ شیائوفنگ، معاون نیکو پارتنرز خاطرنشان کرد که این conglomerate چندملیتی فناوری عجله‌ای برای درآمدزایی فوری از بازی ندارد. کریپتوپولیتن پیش‌تر گزارش داده بود که تنسنت امیدوار است با این بازی ویدیویی موبایلی جدید، تعامل کاربری و درآمدهای آینده را افزایش دهد.

تنسنت می‌خواهد گزینه‌های بیشتری ارائه دهد

مدیران این ناشر بازی ویدیویی گفتند که می‌خواهند به گیمرها و بازیکنان گزینه‌های بیشتری ارائه دهند. با این حال، آن‌ها در مورد این که آیا والورانت و کال آو دیوتی، یکی دیگر از بازی‌های موبایلی برترشان، در نهایت یکدیگر را کانیبالایز خواهند کرد یا خیر، تردید دارند. این شرکت بازی ویدیویی چندین فرنچایز تیراندازی را روی موبایل اداره می‌کند، از جمله کراس فایر، PUBG Mobile و بازی‌های داخلی خود یعنی آرنا برک‌اوت و دلتا فورس. این شرکت همچنین هفته گذشته اعلام کرد که والورانت موبایل بیش از ۷۰ میلیون بازیکن پیش‌ثبت‌نام شده در پلتفرم‌های مختلف جذب کرده است. با این حال، رئیس استودیوی والورانت، آنا دونین، توضیح داد که چین به دلیل جامعه بزرگ و رقابتی اف‌پی‌اس موبایل آن برای اولین حضور انتخاب شد. او افزود که شروع به‌صورت محلی نیز منطقی بود زیرا توسعه‌دهندگان لایت‌اسپید از قبل در این کشور و منطقه مورد اعتماد بودند.

دونین اشاره کرد که این تصمیم تعجب‌آور نبود زیرا چین یک بازار اولویت‌دار محسوب می‌شد. او توضیح داد که عرضه اولیه بازی در آنجا به توسعه‌دهندگان فرصت می‌دهد تا پیش از عرضه جهانی، بازی را بتا تست کرده و باگ‌ها را رفع کنند.

والورانت پول را پنهان می‌کند

توسعه‌دهندگان بازی توضیح دادند که اگرچه دانلود و بازی رایگان است، اما بخش عمده درآمد آن‌ها از خریدهای درون‌برنامه‌ای اسکین‌های اسلحه و شخصیت‌ها حاصل خواهد شد. با این حال، برخلاف سایر بازی‌ها که هزینه‌ها را به‌صورت شفاف به ارزهای محلی یا دلار آمریکا نمایش می‌دهند، تراکنش‌های والورانت با استفاده از والورانت پوینت‌ها (VP) انجام می‌شود. توسعه‌دهندگان بازی امیدوارند تا حد امکان از میان ۳.۳ میلیارد کاربر جهانی اندروید و ۱.۳ میلیارد کاربر iOS، بازیکن جذب کنند. گزارش شده است که بازار بازی‌های موبایلی در سال ۲۰۲۴ نزدیک به ۱۱۸ میلیارد دلار بوده و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۹ به ۱۵۶ میلیارد دلار برسد. توسعه‌دهندگان بازی همچنین مطمئن نیستند که پس از چین، کدام مناطق در دستور کار قرار خواهند گرفت. با این حال، آن‌ها حدس می‌زنند که احتمالاً ایالات متحده، بریتانیا و کره جنوبی در صف بعدی هستند. همچنین هیچ نشانه‌ای از زمان رسیدن بازی به این مناطق وجود ندارد، اما توسعه‌دهندگان بازی معتقدند که عرضه جهانی در سال ۲۰۲۶ محتمل‌تر است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا