مایکروسافت ارائه تخفیفها بر روی مایکروسافت ۳۶۵ و دیگر نرمافزارها برای مشتریان سازمانی را متوقف خواهد کرد.

مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که به تدریج پیشنهادهای تخفیف برای اشتراکهای مایکروسافت ۳۶۵ و سایر نرمافزارهای خود را حذف خواهد کرد. این تغییرات عمدتاً مشتریان سازمانی را تحت تأثیر قرار میدهد. در پی این تحول، تحلیلگران برآوردهای مختلفی ارائه دادهاند که نشان میدهد مشتریان سازمانی ممکن است نیاز به تخصیص بودجه اضافی برای این خدمات داشته باشند. به طور خاص، تحلیلگران یو بی اس خاطرنشان کردهاند که این تعدیل قیمت را قبلاً در پیشبینیهای خود برای این غول فناوری گنجاندهاند. آنها اعلام کردند که منطقی است فرض کنیم پیشبینیهای این شرکت فناوری، تأثیر تغییرات قیمت را منعکس میکند. آنها همچنین رتبه خرید را برای سهام این شرکت حفظ کردند. مایکروسافت تمایل شدیدی برای افزایش درآمد خود در سالهای آینده نشان میدهد.
مایکروسافت اطلاعات مربوط به تعدیل قیمت را دو هفته پس از انتشار گزارش درآمد سهماهه چهارم خود اعلام کرد. این بیانیه پیشبینی کرد که درآمد کل این شرکت در سال مالی آینده نسبت به سال قبل با رشد دو رقمی افزایش خواهد یافت. قیمت سهام مایکروسافت بلافاصله پس از برجسته شدن گزارش درآمد، با افزایش ۴ درصدی مواجه شد. در مورد تعدیل قیمت، این شرکت فناوری در یک پست وبلاگی اعلام کرد که این بهروزرسانی، اقدامی در راستای توسعه مدل قیمتگذاری ثابت خود برای خدماتی مانند Azure است. همچنین این اقدام نشاندهنده تعهد مستمر آنها به اعمال شفافیت و همسویی در عملیاتشان در تمام کانالهای فروش است. این تغییر از اول نوامبر، زمانی که شرکتها خدمات جدیدی در عملیات خود آغاز میکنند یا قراردادهای جاری را تمدید میکنند، اجرایی خواهد شد. قابل توجه است که چنین تغییری سازمانهایی را تحت تأثیر قرار میدهد که کارکنان آنها واجد شرایط سطوح قیمتگذاری برچسبخورده A، B، C و D هستند.
جی کاترل، رئیس محصول در NexusTek، یک شریک مایکروسافت، دیدگاههای خود را در مورد موضوع بحث به اشتراک گذاشت. به گفته کاترل، این احتمال وجود دارد که قیمت در محدوده حدود ۶ تا ۱۲ درصد افزایش یابد. علاوه بر این، تحلیلگران یو بی اس خاطرنشان کردند که شرکا برآورد میکنند که تأثیر میتواند به اندازه ۳ درصد کم و تا ۱۴ درصد بالا باشد. در همین حال، این شرکت فناوری متوجه شد که لایسنسهای تجاری مایکروسافت ۳۶۵ آن، که مسئول نظارت بر تعداد لایسنسهایی هستند که مشتریان برای کارکنان خود تهیه میکنند، از سال ۲۰۲۳ تاکنون هنوز زیر ۱۰ درصد باقی ماندهاند. این موضوع فوریت افزایش درآمد به ازای هر صندلی (یا کاربر) را ایجاد کرد. بنابراین، این غول فناوری در حال کار بر روی یک استراتژی برای فروش افزونههای Copilot و متقاعد کردن چندین مشتری برای انتقال به طرحهای premium است.
هدایت رشد درآمد همچنان اولویت اصلی مایکروسافت باقی مانده است. تنها واحد Productivity and Business Processes این شرکت، ۱۲۸.۵ میلیارد دلار سود عملیاتی برای سال مالی ۲۰۲۵ به همراه داشت. محصولات تجاری مایکروسافت ۳۶۵ و خدمات ابری حدود ۷۳ درصد از این درآمد را تولید میکنند. پیش از این، همانطور که توسط Cryptopolitan گزارش شد، متا و مایکروسافت به تازگی رکوردهای وال استریت را در هم شکستند و در کمتر از ۲۴ ساعت، مجموعاً ۵۵۰ میلیارد دلار به ارزش بازار خود افزودند. برای درک بهتر این رقم، این سود از کل ارزش بازار Costco حدود ۱۴۰ میلیارد دلار بیشتر است و Netflix را ۵۰ میلیارد دلار پشت سر میگذارد. این افزایش قیمت پس از انتشار گزارشهای درآمدی هر دو شرکت که به طور قابل توجهی فراتر از انتظارات بود، رخ داد.
مشتریان علیرغم افزایش هزینهها، برنامههای مایکروسافت را در اولویت قرار میدهند
آدام منسفیلد، رهبر تمرین مشاوره تجاری در UpperEdge، در طول تحقیقات خود دریافت که بسیاری از مشتریان مایکروسافت مایل بودند قیمتهای بالاتری بپردازند تا به برنامههای این شرکت فناوری دسترسی داشته باشند،而不是 اینکه به سرویسهای رقیب روی آورند. او همچنین مشاهده کرد که این مشتریان میتوانند بدون تأثیر بر دسترسی به برنامههای کلیدی، هزینهها را در سایر بخشهای اکوسیستم مایکروسافت، مانند زیرساخت ابری Azure، کاهش دهند. در همین حال، ناتان تیلور، معاون ارشد Sourcepass، خاطرنشان کرد که شرکتها میتوانند برای مدیریت هزینهها در میان کاهش پیشنهادات تخفیف، به جای خرید مستقیم از مایکروسافت، از طریق شرکای فروش مجدد ابری خرید کنند. در مورد تعدیل قیمت اخیر این شرکت فناوری، تیلور تأکید کرد که Sourcepass جزئیات محدودی دریافت کرده است. او افزود که اغلب انتشار کامل چنین اطلاعاتی در صنعت زمانبر است.
فقط اخبار کریپتو را نخوانید. آن را درک کنید. برای دریافت خبرنامه ما مشترک شوید. رایگان است.